CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 19, 2008

SaLam TaKZiaH BuaT RaHMaT.....aL-FaTiHaH buat ArWaH HaNeeM.....


innalillaahiwa innaa ilaihi rooji'un...
arini....18 Julai 2008...aku dkejutkn dgn berita sedih yg teramat....
wife rahmat iaitu Haneem meningggal semalam cz of accident kt batu pahat...
rs sebak sgt bile dgr brite tu..kuar jugak mutiara jernih dr klopak mata aku....
yang paling tkilan amat xsempat jumpe arwah aneem cz dia tgh kursus dan arini last..
so aku btau smua kkwn yg kenal amat...ita pn sebak bile aku btau brite ni...

dorng br je slamat d ijabkabul bln 12 tahun lepas....kira br 6 bulan dorng sempat hidup bahagia bersama....knduri dia lak aku mmg x pegi cz tgh bz dan byk pegi jemputan yg lain....aku dpt tau brite ni dr Loco....dia cal aku btau...then aku call mulia tnye kesahihan crite....mulia citer kt aku smbil sebak2 kitorg..aku thn nangis....tp yg pasti yg buat aku sebak sgt..mulia ckp bila amat call dia....first thing..amat nangis....then dia ckp..."sy terkilan cz sy x sempat jumpe dia.." bayangkan lah...Ya Allah..aku trus nangis time tu....xpasti cmne kjadian tu cume yang d cter kn..arwah aneem g cr brg ngn adik dia...maybe otw back or ms nk pegi tu dorang xcident....xtau samada d langgar or what....tp yg pasti arwah aneem bleeding byk!!dia meninggal kul 12 mlm smlm...

skrg ni amat kt kratong, pahang...cz arwah asal sn...so arwah d kebumikan kt sana atas permintaan mak arwah...ktorg pon igt nk ziarah dia tp maybe kt jhre nnti...insyaallah....

hmmmm sskali terpikir...kuasa Tuhan kn...bile2 ms kita akan d jemput xkira masa...xkira keadaan...xkira usia.....kn? hmmm aku?pk keadaan aku?hmmmm ntah la...amalan aku xpnuh lg utk mengadap DIA....br sebesar kuman...bile teringat rasa keinsafan tu tp kkdg kita ni lalai.....Ya Allah ampunkan lah aku....berkatilah semua yg aku lakukan...peliharalah diri ku dan keluarga ku dari segala kemungkaran....berilah kami cahaya keimanan Mu Ya Allah....tunjukkan lah kami jalan yg lurus...amin..

smoga Allah mencucuri rahmatNya pada arwah haneem dan semoga arwah haneem dtempatkn di antara org2 yg beriman...AMIN..Al - Fatihah....
(aku dh nangis time ni...bile teringt...br aku sedar betapa berharga nye org2 d sekeliling kite....tanpa mereka kita mungkin xkn dpt ape yg kite ade skrg...so hargailah org2 yg kita syg sblm kite kehilangannya...)

No comments: