CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 14, 2008

CeBiSaN HaTi.......


Penantian yang tak dapat ku ratap..Menanti dengan penuh kesangsian..
Dipenghujung perjalanan yang penuh dengan kesengsaraan..Kesabaran yang terbuku ini terurai jua..

Terkandas aku dipertengahan belantara cinta yang tiada jawapan..Tiada penyelesaian..
Mencari dan mencari lurah-lurah kehidupan sendiri..Lalu terpinggir di ruangan sepi..

Mengapa,mengapa setelah kian lamanya kita menjana titik kebahagiaan itu tergendala..Sehingga aku terjaga didalam sendirian..Terpaku di alam sunyi..Melihat pemergian masa yang begitu menyakitkan..

Apakah yang telah aku selami selama ini..Liku-liku yang berduri telah aku lalui..Hanya ranjau kesepian mengahadangi perjalanan ku..

Mengapa..Mengapa sebegini rupa peninggalan mu terhadapku..Bersedih sendirian..Merempuh petang nan senja..Merenung tabir terik mentari..Menanti dedaunan yang kering..Bertakung arus di tebing..Melangkah duri terpinggir..Merentas luas sebidang lautan..Telah aku harungi..Yang ada hanyalah linangan sedih yang berlimpahan..

Tetapi hanyalah dirimu jua terpahat di dasar hati ini..Biarlah sekalipun aku tidak megerti..Apa yang telah terjadi..Namun kau tetap di karangan hati ini..Biarlah hancur hati ini..Tetapi cebisan hancur itu hanyalah namamu..Takkan hilang diluput angin..Takkan pudar diterangi cahaya..Hanyalah kau sahaja pengubatnya dan kau lah jua yang melukainya... ... ...

No comments: